loading...

فرش سجاده اي

فرش سجاده اي

بازدید : 104
11 زمان : 1399:2

فرش سجاده اي با نخ هاي مختلفي قابل توليد و بافت ميباشد كه شامل نخ پلي استر-نخ مخلوط پلي استر و اكروليك -نخ 100% اكروليك.

فرش هاي كه با دو نخ اول توليد ميشود به دليل مقاومت كم نخ به مرور زمان كيفيت خود را ازدست ميدهد و دچار افت رنگ و زيبايي ميكند.

بهترين نخ و با دوام ترين نخ براي بافت فرش هاي نمازخانه نخ 100% اكروليك ميباشد.

در هنگام خريد فرش سجاده اي حتما مدنظر داشته باشيد فرشي كه خريداري ميشود 100% اكروليك باشد.

تراكم فرش سجاده اي

فرش سجاده اي با تراكم هاي مختلفي قابل توليد است تراكم هاي فرش شامل 800-900-1000-1200-2100-2550كه با شانه هاي 500 و 700 قابل توليد ميباشد.

هرچقدر تراكم فرش بيشتر باشد وزن فرش بالاتر رفته و در كيفيت فرش تاثير گذار است.فرش هاي با شانه بالاتر ريز بافت تر و نقشه زيبا تر است.

بيشترين علت حركت فرش در نمازخانه ها تراكم فرش ميباشد كه باعث بازي و حركت انها ميشود.

در ادامه بيشتر درباره فرش سجاده اي ميخوانيم.

بازدید : 84
11 زمان : 1399:2

نماز و عبادت و هرگونه عزاداري و راز و نياز با خداوند متعال، در زمره امور روزمره هر فرد مسلمان قرار دارد.

در جامعه مسلمانان مسجد و حسينه از دير باز به عنوان اماكن اصلي اين راز و نياز و ابراز عبوديت بندگان در مقابل پروردگار بوده اند. در سالهاي اخير با رشد جوامع و تغيير نحوه معيشت مردم و به دليل افزايش مشاغل اداري و كارمندي و دانشگاهها ، بيمارستانها و موسسات و ... به مسئله احداث نمازخانه و استفاده از فرش سجاده اي در تمامي اين مراكز توجه جدي تري شده است .

فراهم آوردن محيط آرام و زيبا و پاكيزه يكي از مشخصات عبادتگاه در تمامي اديان بوده است و مساجد ، حسينيه ها و نمازخانه ها نيز از اين قاعده مستثني نيستند . فرش در هر محيطي يكي از عوامل اصلي تاثير گذار در زيبايي و ايجاد فضايي آرام دارد . از همان سالهاي تخستين ظهور دين مبين اسلام و همراه با اداي فريضه واجب نماز در دين اسلام ، سجاده به عنوان بخشي از ظهر زندگي عبادي مسلمان براي عبادت حضرت حق، جاي خويش را در زندگي مسلمانان باز كرد. با رشد صنعت فرش ماشيني در چند سال گذشته ، سجاده فرش يا همان فرش سجاده اي براي زيبا سازي امكان عبادي و مذهبي از ظهر جايگاه ويژه تاريخ و اي برخوردار شده است.

سجاده فرش با دستگاهاي فرش ماشيني با كيفيتهاي مختلف بافته ميشود . سجاده فرشهاي ماشيني در حال حاضر با دستگاههاي 440 شانه، 500 شانه، 700 شانه و 1000 شانه با تراكمهاي گوناگون و كيفيت بافتهاي گوناگون ارائه ميگردد . به دليل سوء استفاده برخي از سودجويان، و از آنجا كه به اعتقاد ما سجاده از جايگاه ويژه و بالاتر از حد يك فرش برخوردار است ، بر آن شديم تا محصولات با كيفيت و با ضمانت را به شما معرفي نموده تا به نوبه خودگامي در جهت بهبود اماكن عبادي و مذهبي برداشته باشيم. عزيزان ميتوانيد براي شما سفارش انواع فرش سجاده اي و فرشهاي مخصوص حسينيه ها، تكايا،مساجد ،مصلي ها ونمازخانه مدارس از مشاوره رايگان همكاران ما بهرمند گرديد وبا نظارت دقيق، بهترين فرش را با مناسب ترين قيمت خريد نماييد .

فرش محرابي يا فرش سجاده‌اي يكي از هزاران طرح فرش ‌هاي ايران است. اين نقشه در مناطق مختلفي از كشورمان بافته مي‌شود و نام ديگر آنها قاليچه‌هاي نمازليك است. همان طور كه از نامش پيدا است، اين طرح ويژه قاليچه‌هاي نماز بافته مي‌شود. اصلي‌ترين نقش روي آن تصوير يك محراب در مركز فرش سجاده اي است. با توجه به آموزه‌هاي اسلام مبني بر ساده‌زيستي، متن اين فرش‌ هاي سجاده اي نسبت به طرح‌هاي ديگر فرش ايراني ساده‌تر است و نقش‌ونگار كمتري دارد. فرش سجاده اي از دو قسمت بدنه و گردنگاه تشكل شده‌اند. بدنه محل نشست و برخاست نمازگزار و گردنگاه محل سر او به هنگام سجده است. اما جاي سر باريك و در حد گردن است و اين موضوع براي دوري از شباهت و صورت‌سازي است كه در هنرهاي اسلامي از آن اجتناب شده است.

بازدید : 81
11 زمان : 1399:2

سجاده فرش يا همان فرش سجاده اي ، همان طور كه از اسم آن پيداست تشكيل شده است از دو واژه سجاده+ فرش كه يك اسم مركب است. كه هردو معناي مستقل دارند.

در واقع مي توان از اين واژه اينطور برداشت كرد كه سجاده فرش همان فرشي است كه طرحي از سجاده را در خود جاي داده است.

در زمان هاي قديم مردمان نمازگزار بر اين باور بوده اند كه استفاده از سجاده در حين نماز آنها را از آفتاب سوزناك در آخرالزمان محفوظ نگه ميدارد و به همين دليل براي نماز خواندن در مساجد همراه سجاده مي آوردند و همين عامل در دراز مدت باعث شد تا افراد ازآوردن سجاده به همراه خود خسته شوند موضوع ديگري كه مي توان به آن اشاره كرده استفاده از فرش هاي بزرگ ، قاليچه ها و … در مساجد به مرور زمان براي آنها مشكلاتي در پي داشت كه مي توان به مشكلات در حين شستشو به خاطر بزرگي و سنگيني فرش ها، مشكلات حمل و نقل و جابه جايي فرش ها و….باعث شد در ذهن افرادي كه در زمينه صنعت نساجي فعاليت دارند ايده ي خلق يك محصول جديد به نام سجاده فرش شكل بگيرد. اين محصول با همان ويژگي هاي فرش هاي معمولي طرحي از سجاده در خود جاي داده بود كه همين عامل سبب شد اين كالا به نام سجاده فرش ، جاي خود را در بين مساجد ، حسينيه هاو مصلي ها و…. جاي خود را باز كند.سجاده فرش يا فرش سجاده اي، فرش نمازخانه، فرش مصلي، فرش مسجد از ديگر نام هايي ست كه براي سجاده فرش به كار گرفته مي شود ولي به طور معمول عموم مردم براي اين كالا از واژه سجاده فرش استفاده ميكنند.

فرش سجاده اي يكپارچه غالبا در مساجد بزرگ و لابي هتل ها و سالن هاي مجلل پذيرايي و همايش ها مورد استفاده قرار مي گيرد. طراحي فرش يكپارچه نيازمند حضور طراح نقشه فرش و اندازه گيري در محل مي باشد.

نصب فرش يك پارچه نيز كار بسيار ظريفي است و بايد از نصاب هاي خبره اي كه سابقه كار بالايي دارند بهره برد چون كوچكترين خطا هنگام برش در قسمت ستون ها و گوشه ها موجب خسارت كلان مي گردد. برش ها بايد دور دوزي شوند و در غير اين صورت بايد با چسب هاي فوري، جاهاي برش خورده فرش يكپارچه پوشش داده شوند تا ريشه ها از فرش خارج نشوند.

به دليل بزرگي فرش يكپارچه نمي توان هر سال آن ها را از محل جابجا كرد به همين خاطر بايد اين نوع فرش سجاده اي را در محل خود و با استفاده از دستگاه هاي ويژه شستشو در محل تميز كرد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 154
  • بازدید سال : 194
  • بازدید کلی : 2006
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی